FlyNordic börjar flyga Stockholm – Dusseldorf

Den 12 juni 2008 börjar FlyNordic flyga dagligen mellan Stockholm, Arlanda och Düsseldorf i Tyskland.

”Nu kan man ta sig till ett av de mest centrala områdena i Tyskland till en bråkdel av priset som många tidigare har betalat. I tillägg till att flygplatsen ligger nära Düsseldorfs centrum är den en knutpunkt för att ta sig vidare med tåg till andra städer såsom Dortmund, Essen, Köln, Bonn, Wuppertal och Duisburg. Med låga priser och dagliga avgångar skapar den här linjen stora möjligheter för både affärsresenärer och andra ressugna” säger Krister Aarnio, VD på FlyNordic.

Düsseldorf ligger vackert belägen vid sidan av floden Rhen, mitt i Tyskland. Den pulserande storstaden har blivit en samlingspunkt för såväl tyska som internationella företag. På weekendresan kan man glädjas åt fashionabla shoppingmöjligheter och för kulturälskaren erbjuds det museer i världsklass, teater, kyrkor och vacker arkitektur. Düsseldorf har mycket bra transportmöjligheter till övriga städer i Rhendalen.

Restider med tåg från flygplatsen

Duisburg 9 min
Essen 23 min
Köln 30 min
Wuppertal 30 min
Dortmund 45 min
Bonn 50 min
Münster 70 min
Den nya linjen kommer att ligga ute till försäljning från torsdag den 14/2 kl. 13:00, på www.flynordic.com priserna börjar på 279 SEK inkl. skatter och avgifter.
Kommentera

